Eerste week in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney!

Door: Lieke Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Lieke

15 Juli 2014 | Australië, Sydney

Lieke in Sydney! Dus toch een eerste blog, ik was niet echt van plan om te gaan bloggen, maar ik ga het toch doen. Handig om iedereen op de hoogte te houden van alles wat er gebeurt down under in the great land of Oz!!

Het is alweer een week geleden dat ik in Sydney aankwam, tijd gaat best snel! Heb in deze week vooral dingen geregeld voor m’n appartement, nieuwe mensen ontmoet en de omgeving van de stad ontdekt. Ons appartement is echt chill, het is vrij nieuw en goed onderhouden. We hebben een mooie keuken en 2 (!!) badkamers. Toen ik hier kwam stonden er al banken, tafels, bedden en een koelkast en vriezer, heeeeel fijn! We wonen heel dicht bij de campus en bij de supermarkt :). Ook hebben we een fitness, zwembad en sauna waar we gratis heen kunnen! Tot 3 uur geleden woonden we hier nog maar met z’n 2en, maar nu zijn ook de andere 2 huisgenoten aangekomen, uit Chili, Zwitserland en de USA! Lekker internationaal en steeds gezelliger! Deze week dus tripjes gemaakt naar de ikea en naar winkelcentra enzo, om de laatste dingen voor in ons huis te halen.

Verder heel veel nieuwe mensen ontmoet! Het Hillsong welcome team is echt heel goed geregeld! Toen ik aankwam was er in de kerk een groep studenten (die er al 0,5 - 2 jaar zijn) die me opvingen en naar mn appartement brachten en meegingen naar het winkelcentrum om dingen als een bankrekening en een telefoonabonnement te regelen. Elke dag zijn er dingen te doen om de stad te zien en nieuwe studenten te leren kennen. Iedereen is heel aardig en gericht op het maken van contact. Het is echt bemoedigend om te praten met studenten die hun tweede semester of jaar ingaan en om te horen hoe ze afgelopen tijd bij Hillsong college ervaren hebben, super positief allemaal!

Verder hebben we een trip gemaakt naar de Blue Mountains, wat heel gaaf was. Het is 2 uur met de trein vanaf hier en het was echt lekker om even in de natuur te zijn! Een jongen die ook Hillsong College gaat doen woont al z’n hele leven in Sydney, dus hij heeft ons allerlei mooie plekjes laten zien :). En zondag kwam ik de mensen tegen met wie ik naar de bergen was geweest, en toen zijn we spontaan naar het strand gegaan, wat echt supermooi was! Heb echt zin in de zomer, ik hoor van iedereen dat het dan echt heel chill is hier, en heb ook echt zin om hier te gaan surfen!

Op zaterdagavond en zondagavond zijn we naar de Hillsong diensten gegaan. Echt heel gaaf! Supergoede band, met mensen die ook op de cd’s zingen enzo, dus dat is echt heerlijk worshippen. Tijdens die diensten realiseerde ik me ook dat dit zo’n beetje is wat we voor een heel jaar gaan doen, supergaaf! Ik heb zoveel zin in wat ik allemaal ga leren en ervaren hier!

Toen ik hier aankwam besefte ik pas echt dat dit écht een grote stap is en dat het tijd kost totdat dit als thuis voelt. Het afscheid nemen van vrienden en familie was moeilijk, maar ik denk dat het moeilijk was om te beseffen dat ik écht voor een jaar wegging. Ik mis thuis nu wel, een beetje in ups en downs. Het is raar om geen mensen om me heen te hebben met wie ik echt vertrouwd ben. Als ik een beetje onder de mensen blijf, gaat het goed. Ik leer hier heel veel van en het heet niet voor niets uit de comfort zone of uit de boot stappen. Het belangrijkste is om de keuze te maken om op God te vertrouwen dat Hij het allemaal in de hand heeft. Dat geeft zoveel rust en het is heel fijn om te weten en ervaren dat er iemand is meegegaan die ik al jaren ken!

Willen jullie bidden voor de juiste vrienden om me heen en een goede start van het semester! Ennnn dat het goed gaat met het Engels praten. Veel mensen zijn native speakers en het is soms lastig om snelle opmerkingen te maken of om echt mezelf te zijn door de taalbarriere.

Morgen begint de introductie en dan hebben we ook de allereerste studentendienst, ’chapel’! Donderdag audities, vrijdag enrolment day en zaterdag en zondag diensten! Ik ben benieuwd wat er allemaal is gebeurd en hoe het gaat als ik de volgende blog schrijf!

Seeee ya!
Liefs!

P.S. Als je mn adres wil, kun je me even een mailtje ofzo sturen!




  • 15 Juli 2014 - 14:37

    Anne Payne:

    Super super super trost op je Liek! Held die je bent! En heel erg leuk dat je gaat bloggen. Ik zal ze een voor een met super veel plezier lezen! KUS en veel zegen en ik bid voor je

  • 15 Juli 2014 - 14:39

    Marianne Lenterman:

    Super tof om je te volgen op deze manier veel plezier en het went best snel hoor.

  • 15 Juli 2014 - 14:53

    Rianne De Groot:

    Onwijs leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, Liek!! En ook ik zal je blogs met plezier lezen, zeker omdat je zo super enthousiast bent. Heel veel plezier en ik weet zeker dat het met je taalbarriere en je thuis voelen helemaal goed gaat komen. Dikke kus, Rianne

  • 15 Juli 2014 - 15:44

    Marianne:

    Hey lieve Liek,

    Zooo leuk om je eerste blog te lezen. Ik ben echt super trots op je en hoop dat je snel een vriendengroepje hebt. Ben zo blij dat God daar ook bij je is en je Vrede geeft en moed. Hou heel veel van je! Wens je een fijne week en veel whatsappjes met mij.
    Kuss en big hug

  • 15 Juli 2014 - 17:36

    Cora:

    Lief, vertrouw op Hem

  • 15 Juli 2014 - 21:15

    Marleen:

    Hi lieve Lieke,
    Heel leuk om je enthousiaste en positieve verhaal te lezen! Wat een geweldig avontuur voor je! Heel mooi dat je dit zo kunt beleven. Echt bijzonder om zover weg en in zo'n internationale club te vertoeven, de taal zal vast snel gewoon worden voor je. Straks denk je in het Engels. Ik blijf je zeker volgen!
    Heel veel liefs Marleen

  • 16 Juli 2014 - 10:49

    Maria:

    Ha Lieve Liek,

    Gaaf om jouw eerste ervaringen te lezen, wat een avontuur!
    En ook een geloofsavontuur.
    Mooi om te weten dat je samen met jouw God bent.
    Met mij God spring ik over een muur zegt David in Psalm 18:30 (NBG:)) en dat mag ook voor jou gelden.
    Geniet er ook vooral van Lieke, want zo'n periode is echt heel bijzonder.

    Liefs Maria

  • 18 Juli 2014 - 21:59

    Opa Oma Maris:

    Lieve Lieke,
    Wat een belevenissen in zo'n korte tijd! Gelukkig ben je goed aangekomen en opgevangen op je nieuwe plek. Engels zal heus wel goed komen want jouw taal verstaan ze niet! Leuk om je blog te lezen. Heel veel liefs, we bidden voor je. Lees zelf je bijbel en verwacht het van God.
    Dikke kus Opa en Oma

  • 31 Juli 2014 - 11:18

    Loes Den Butter:

    Hai Lieke,
    Leuk om jou verslag te lezen. Het lijkt me gaaf om te doen wat je daar gaat doen.
    Ik wens je sterkte voor de komende tijd waarin je alles gaat ontdekken en moet wennen.
    Ik denk aan/bid voor je.
    Groetjes,
    Loes

  • 28 Juli 2015 - 12:07

    Floor Geerlings:

    Hoi Lieke, ik weet dat het alweer even geleden is, maar wat een topavonturen heb jij in Sydney gehad! Omdat ik zelf over 10 weken naar Sydney ga voor mijn stage van 10 weken, vroeg ik me af waar jij gewoond hebt. Zou je me een mailtje willen sturen ( geerlingsfloor@hotmail.com ) met wat meer info over je accommodatie en hoe het je bevallen is? Alvast bedankt! Groetjes Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Ik ben voor een jaar in Sydney om een tussenjaar te doen bij Hillsong International Leadership College. Het bestaat uit twee delen: het algemene deel, met vakken zoals; 'New Testament', 'Old Testament', 'Spirit-Filled Living', 'Personal Leadership' en 'Personal Evangelism'. Voor het andere deel kan je een stroming kiezen en ik ga de stroming Worship Music doen. Als je meer wil weten over Hillsong College kun je naar de website gaan: hillsongcollege.com

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 4063

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 06 Juli 2015

Hillsong College in Sydney!

Landen bezocht: