SEMESTER 2.0 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Brouwer - WaarBenJij.nu SEMESTER 2.0 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Brouwer - WaarBenJij.nu

SEMESTER 2.0

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Maart 2015 | Australië, Sydney

Oke. Tijd vliegt! Maar dan echt! Het is veel te lang geleden dat ik een blog heb geschreven, dus hierbij:

Het gaat goed met me! Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. Er is zoveel gebeurd sinds mn laatste blog, nu bijna 6 maanden geleden. In de eerste weken na mn vorige blog begon de zomer steeds meer te komen, dus op vrije dagen gingen we best vaak naar het strand, en het is waar wat ze zeiden over de 40 graden.. Op sommige dagen was het strand de enige plek waar het een beetje te houden was. Naast strand en alle andere leuke dingen was het soms ook best druk met assessments. Sommige namen veel tijd in beslag, maar de meeste waren wel heel interessant om te doen. Verder hadden we ook zelf een performance en gingen we kijken en luisteren naar de performances van de rest van de mensen in de worship stream. Er is zoveel talent hier, en het is zo gaaf om te zien hoe iedereen elkaar support!

Het eerste semester eindigde begin december met een super (!) leuk graduation ball, en toen begon de 2 maanden lange vakantie! In de eerste week had een vriendin een auto gehuurd, dus toen hebben we allerlei trips gemaakt. Was een hele leuke start van de vakantie, vooral omdat zij daarna voor een maand naar huis gingen. In de weken erna heb ik veel met vrienden afgesproken, naar het strand en de stad geweest, of gewoon bij mensen thuis gechillt. Ik ben ook verhuisd! Ik ben uit college housing gegaan en ben een stukje verderop gaan wonen. In het begin even wennen, maar ben superblij met de plek waar ik woon nu! Het is zo fijn om te wonen met deze meiden, het voelt echt als thuis en het is gaaf om over allerlei dingen te kunnen praten en elkaar te kunnen bemoedigen en supporten!

En toennnnn op 20 december kwam mn gezin naar Aussie! Had er zo lang naar uitgezien en ik moest zo lang wachten op de airport maar het was ZO fijn om ze weer te zien. Echt een vreemd gevoel, zoveel excitement en blijdschap! Maar het was ook gaaf dat het gelijk weer was als normaal! Het was heel gaaf om ze mijn omgeving hier te laten zien: de kerk, mn huis, mn vrienden, mn huisgenoten, de stad, de stranden, de supermarkt… Wat ook supergaaf was, is dat ik me heb laten dopen toen ze hier waren! Me laten dopen werd een steeds groter verlangen in mijn hart en het was zo’n bijzonder moment. Ik ben heel dankbaar dat mn gezin en vrienden hier erbij waren!

We hebben hier kerst gevierd en zijn toen op onze road trip naar het noorden vertrokken. Voor mij ook zo lekker om even echt uit de stad te zijn en meer van Australie te zien! We hebben een supergave trip gehad en het was heel fijn om zoveel tijd te hebben om bij te praten en ook heel veel lol te hebben. Op 10 januari vertrokken ze weer, en het was best lastig om weer afscheid te nemen, maar ik realiseerde me ook gelijk dat het het zo waard is. Het was toen ook gelijk weer heel leuk om mn vrienden hier weer te zien en weer naar de kerk te gaan enzo! Ik kijk nu met een super blij gevoel terug op de weken dat mn gezin hier was, wat een super blessing!

Nadat zij weg waren, had ik nog een paar weken vakantie, waarin ik onder andere een surfboard heb gekocht en met een paar vrienden veel heb gesurfd. Ook kwamen er veel nieuwe studenten aan voor de nieuwe intake en het was gaaf om die mensen te helpen settelen hier, en om hen de omgeving te laten zien. Ook gaaf om van hun te leren, hun verhalen te horen over hoe God ze hier heeft geleid, om te zien hoe in wonder ze waren van dit land en te zien hoe excited ze waren voor College!

De vakantie was heel, heel gaaf, maar ik had ook weer veel zin om weer met College te beginnen. We zijn nu alweer een maand bezig met het nieuwe semester. Na een eerste week van intensives (lange dagen les) zitten we nu in ons normale ritme. Voor de core vakken hebben we nieuwe onderwerpen: Old Testament, personal leadership, communication in ministry en church and ministry. Allemaal erg interessant! Vooral communication in ministry verraste me: goede communicatie is best moeilijk, maar zo belangrijk! Old Testament is ook heel gaaf. Ik realiseerde me dat ik neigde om vooral het nieuwe testament te lezen, omdat dat soms makkelijker en concreter is, maar de laatste dagen heb ik Prediker gelezen en het verraste me enorm! Ik ben steeds meer van de bijbel gaan houden en kan er steeds meer uithalen. Ik heb ook ontdekt dat hoe meer ik erin lees, hoe meer ik ernaar verlang om nog meer te lezen! Bij personal leadership leren we over bijvoorbeeld devotions, maar we worden ook heel erg gechallenged over hoe we de ‘kleine’ zaken, en de zaken die niemand verder ziet, handelen!

Qua worship vakken bouwen we voort op wat we in het eerste semester hebben geleerd. Ik vind het vooral heel interessant om meer te leren over worship, over de rol van een worship team en van de worship leader. Om te leren wat worship eigenlijk is en hoe het de kerk dient! We krijgen les hierin van mensen die in de kerk deel zijn van het worship team, dus ze hebben veel kennis en insights.

Verder geniet ik enorm van mn vriendschappen hier. Ik heb enorm veel lol en doe veel leuke dingen, maar we kunnen ook hele goede gesprekken hebben. Het is gaaf om elkaar te bemoedigen en te challengen en te delen wat God tot ons spreekt. Ook gaaf om nieuwe muziek te ontdekken en te delen (het nieuwe Bethel album is ZO goed!).

Over 2 weken is Colour Conference, de conferentie voor vrouwen die hier elk jaar gehouden wordt. Hierbij gaan alle studenten meehelpen in de eerste conferentie, en in de tweede mogen we zelf inzitten! Het wordt een hele drukke tijd, maar ik heb er heel veel zin in!

Ohja! Super bedankt voor alle felicitaties op mn verjaardag! Super leuk om zoveel vanuit Nederland te horen :). Ik had een hele leuke dag hier. Omdat ik eindelijk een keer in de zomer jarig was, had ik de dag voor mn verjaardag een BBQ gedaan! En op mn verjaardag zelf ben ik met vrienden de stad in geweest overdag, en ’s avonds uiteten geweest in een ander deel van de stad! Voelde me super gezegend met mensen hier en in Nederland die mn verjaardag zo speciaal maakten!

Liefs, Lieke




  • 02 Maart 2015 - 13:34

    Margo:

    Hoi lieve Liek, meid wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Het is ook best bijzonder om Kerst op het strand te vieren! En dan ook nog met je hele familie erbij, wow! Wat fijn dat je zo intensief bijbelstudie doet, om eerlijk te zijn daar mankeert het bij mij nog wel eens aan! Goed volhouden in de rest van je leven! Leuk dat je zoveel vrienden hebt, zijn die ook overal vandaan? Dus dan prater jullie Engels met elkaar? T Zal best wel eens lachen zijn , verwarrend, omdat we soms vertalen uit onze moerstaal, wat dan total Niet klopt! Rens is vader geworden in January van een lief dochtertje,Clair! Simon en Sarah horen in Juni ook weer een kleintjes te krijgen dat is dan Hun 3de.nou meid je bent weer helemaal op de hoogte van hieruit! Heel veel sterkte en een dikke kus vanuit het us koude Canada! Margo

  • 02 Maart 2015 - 15:28

    Marianne Lenterman:

    Gaaf om te lezen ik wens je nog een fijne tijd de laatste maanden en als je terug ben gaan we zeker een keer bijkletsen. Leiden Connect werkt weer even tijdelijk samen met Alphen connect maar ook hier super gave dingen en ik ga op intenet even naar die Bethel muziek luisteren groetjes big hug

  • 02 Maart 2015 - 15:39

    Marianne:

    Hey lieve Lieke, gaaf om weer een blog van je te lezen. Het meeste weet ik eigenlijk al want ik was erbij!!! Zooo blij om je weer te zien en te knuffelen in Sidney. Die laatste uurtjes in het vliegtuig waren echt lang.Ik ben trots op je dat je zo geniet van je tijd in Sidney en vooral ben is super blij dat je relatie met God verder groeit en dat je worship leert gebruiken om God steeds dieper te leren kennen en vertrouwen. Dikste knuffel ever voor jou. Liefs van je gezinnetje in Holland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Ik ben voor een jaar in Sydney om een tussenjaar te doen bij Hillsong International Leadership College. Het bestaat uit twee delen: het algemene deel, met vakken zoals; 'New Testament', 'Old Testament', 'Spirit-Filled Living', 'Personal Leadership' en 'Personal Evangelism'. Voor het andere deel kan je een stroming kiezen en ik ga de stroming Worship Music doen. Als je meer wil weten over Hillsong College kun je naar de website gaan: hillsongcollege.com

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4077

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 06 Juli 2015

Hillsong College in Sydney!

Landen bezocht: